Yleiset ehdot

§ 1 Yleisten ehtojen pätevyys

(1) Verkkokaupan autokumppani.fi

(jäljempänä verkkokauppa ja verkkosivusto) omistaja on:

  • Mocom OÜ, rekisterinumero 14378920, alv-numero EE102048407
  • Osoite: Kopli tn 6-1, 10412 Tallinn, Eesti
  • Varasto- ja postiosoite: Koplipere tee 29, Rae küla, Rae vald, Harjumaa 75310, Eesti
  • Sähköposti: info@autokumppani.fi
  • Puhelin: +358942457599

(2) Yleisiä ehtoja sovelletaan ostoksiin verkkokaupassa ja autokumppani.fi käyttämiseen. Käyttöehdot ovat erottamattomasti yhteydessä yksityisyyden ehtoihin.

(3) Verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa yleisiä ehtoja. Mainitut muutokset on eritelty verkkosivustollaautokumppani.fi. Tapahtumien suorittamisen aikana voimassa olevat ehdot  koskevat tiettyä kauppaa.

(4) Verkkosivua käyttämällä henkilö vahvistaa lukeneensa tämän verkkosivuston ehdot, hyväksyy ne täysin ja sitoutuu noudattamaan niitä.

(5) Verkkosivustolla julkaistut tiedot kuuluvat Mocom OÜ’lle. Ellei toisin mainita, verkkosivustolla olevat tiedot on tarkoitettu käytettäväksi vain tavaran tilaamiseen ja ostamiseen. Tietojen muokkaamiseen, kopiointiin, lähettämiseen, siirtämiseen, näyttämiseen, jäljentämiseen, myöntämiseen, siirtoon, myyntiin tai muuhun käyttöön pitää olla omistajan erikoilupa.

2 § Hinta- ja tuotetiedot

(1) Kaikki verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron laissa säädetyn verokannan mukaan.

(2) Toimitusmaksu lisätään tavaran hintaan. Tavaroiden toimitusmaksu riippuu Ostajan sijainnista ja toimitustavasta ja se lasketaan ostoskorissa.

(3) Erikoistarjousten tapauksessa tavaroiden alennus lasketaan sen jälkeen, kun alennusta tarjoavat tiedot on merkitty ostoskoriin.

3 § Määräyksen esittäminen

(1) Tilauksen voi lähettää ilman kirjautumisvaihtoehtoa tai rekisteröitymällä ja kirjautumalla käyttäjätilille. Rekisteröityessään tiliä ostajan on valittava itselleen sopiva käyttäjänimi ja salasana, joka täyttää järjestelmän turvallisuusvaatimukset. Nimi ja salasana ovat luottamuksellisia, eikä niitä voida siirtää kolmansille osapuolille.

(2) Käyttäjätili sisältää rekisteröinnin, joka sisältää ostajan tiedot ja auton tiedot, mikä antaa Ostajalle mahdollisuuden tehdä tilauksia nopeammin ja kätevämmin, mukaan lukien löytää rekisteröityihin autoihin sopivia varaosia hyvin nopesti. Ostajan tiedot on täytetty valmiiksi eikä tilauksen tietoja tarvitse syöttää uudelleen.Luomalla tilin Ostaja vahvistaa yleisten ehtojen hyväksymisen ensimmäisen rekisteröinnin yhteydessä. Kun ostaja on vahvistanut yleisten ehtojen hyväksymisen ensimmäisen rekisteröinnin (tilin luomisen) aikana, yleisiä ehtoja sovelletaan kaikkiin Ostajan verkkokaupassa tekemiin ostoksiin.

(3) Ostaja valitsee tavarat verkkokaupasta ja lisää ne ostoskoriin. Kärryssä on mahdollista muuttaa tavaran määriä ja poistaa tavaroita, kunnes tavaroista maksetaan.

(4) Tilauksen toimittamiseksi Ostaja täyttää pyydetyt kentät, valitse toimitustavan, maksutavan ja napsauttaa ”Maksaa” -painiketta. Ennen kuin napsautat "Maksaa" -painiketta, etsinnän on tarkistettava perusteellisesti haluttujen tuotteiden valinta ja määrät.

(5) Tilausta pidetään lopullisesti toimitettuna “Maksa” -painikkeen napsauttamisen jälkeen.

(6) Verkkokauppa lähettää tilauksen vahvistuksen ostajan sähköpostiosoitteeseen. Tavaroiden toimituksen yhteydessä myyjä lisää laskun pakettiin.

(7) Jos ostajan valitsemia tavaroita ei voida toimittaa johtuen siitä, että tavaroita ei ole varastossa tai jostakin muusta syystä, ostajalle ilmoitetaan siitä mahdollisimman pian ja myyjällä on oikeus peruuttaa tilaus osittain tai täysin. Osittaisen peruutuksen yhteydessä Myyjä voi pyytää Ostajaa määrittelemään, miten jäljellä olevaa tilausta tulee käsitellä - toimittaa se tai peruuttaa se kokonaan. Tilauksen peruutuksen yhteydessä myyjä palauttaa ostajan tilauksesta maksamat summat.

(8) Myyntisopimus tulee voimaan siitä hetkestä, kun maksettava summa on saatu verkkokaupan maksutilille.

4 § Maksu

(1) Ostaja maksaa tavaroiden myyntihinnan ja toimitusmaksun kokonaisuudessaan etukäteen.

(2) Tilauksen voi maksaa ostoskorissa ilmoitetuilla maksutavoilla.

(3) Maksut hyväksytään vain euroina, hinnat merkitään vastaavasti euroiksi tai euroiksi.

(4) Hyväksytyt seuraavat maksutavat:

(4.1) Tavanomainen pankkisiirto - lähetä maksusi vahvistus lähettääksesi viestin osoitteeseen info@autokumppani.fi. Maksu hyväksytään, kun laskun kokonaismäärä on maksettu euroina.

(4.2) Maksekeskus AS’n pankkilinkkimaksut MakeCommerce ™ palvelun kautta.

(4.3) Maksekeskus AS’n korttimaksut MakeCommerce ™ -palvelun kautta.

(4.4) Paypal maksut.

5 § Toimitus

(1) Saadaksesi tilauksen, Ostajan on valittava ostoskorissa sopiva toimitustapa.

(2) Ostaja maksaa tavaran toimittamisesta aiheutuvat kulut. Tavaroiden toimitusmaksu riippuu Ostajan sijainnista ja toimitustavasta. Maksu lasketaan ostoskorissa.

(2.1) Virosta

Koplipere 29, Rae, Harjumaa, Viro

Toimitustapa Keskimmäinen (työpäivät) Pisin aika (työpäivät) Hinta Toimituksen seuranta
Noudan itse 0 0 pv** 0.00 EUR email
Itella kuriiri 1-3* 6 pv** 18.00 EUR www
Itella noutopiste 1-3* 5 pv** 10.00 EUR www
DPD kuriiri 1-2* 3 pv** 20.00 EUR www

* Riippuu tilauksen tekemisen kellonajasta ja toimitusosoitteen sijainnista Suomessa.

** Tilaus, jota ei ole noudettu 14 päivän kuluessa, voidaan purkaa.

(2.2) Toimitukset Saksasta

Gregor-von-Brück-Ring 1, 14822 Brück, Saksa

Toimitustapa Keskimmäinen (työpäivät) Pisin aika (työpäivät) Hinta Toimituksen seuranta
Noudan itse 0 0 pv* 0.00 EUR email
Itella kuriiri 7 13 pv* 18.00 EUR www
Itella noutopiste 7 12 pv* 10.00 EUR www
DPD kuriiri 7 9 pv* 20.00 EUR www

* Tilaus, jota ei ole noudettu 14 päivän kuluessa, voidaan purkaa.

(3) Jos tavarat voidaan noutaa myymälässä ja ostaja valitsee tämän vaihtoehdon tavaran vastaanottamiseksi, tavaran hintaan ei lisätä toimitusmaksua.

(4) Tilaus täytetään tavaran ilmoittaman toimitusajan mukaisesti. Määräajan laskeminen alkaa siitä hetkestä, kun myyntisopimus tulee voimaan; tämä pätee myös toimitusvaihtoehtoon - nouta itsesi.

6 § Peruuttamisoikeus

(1) Saatuaan tilauksen ostajalla on oikeus perua verkkokaupassa tehty myyntisopimus 14 päivän kuluessa.

(2) Peruuttamisoikeus koskee vain kuluttajia.

(3) Peruuttamisoikeus ei koske sopimusta, jonka tarkoituksena on:

(3.1) jonkin toimittaminen, joka on valmistettu ostajan henkilökohtaisten tarpeiden mukaisesti sopimuksen osapuolena;

(3.2) ostajan toimittamilla ehdoilla valmistetun tuotteen toimittaminen;

(3.3) lyhyen varastointiajan toimittaminen;

(3.4) sellaisen pakkauksen toimittaminen sinetöityyn pakkaukseen, joka ei sovellu palauttamiseen terveyden suojelemiseksi tai hygieenisistä syistä ja jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen.

(4) Voidakseen käyttää 14 päivän peruutusoikeutta, tavaroita ei saa käyttää muulla tavoin kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan tarkistamiseen tavalla, joka yleisesti sallittu myös myymälöissä.

(5) Jos ostaja on käyttänyt tavaroita muuhun tarkoitukseen kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan tarkistamiseen tai jos tavaroissa on merkkejä käytöstä tai kulumisesta, myyjällä on oikeus alentaa palautuksen hintaa tavaroiden arvon laskuun verrattuna.

(6) Tavaroiden palauttamiseksi on tehtävä myyntisopimuksesta peruuttamista koskeva hakemus viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Peruuttamishakemuksen vakiolomake on verkkosivustolla www.autokumppani.fi ja se lähetetään sähköpostiosoitteeseen info@autokumppani.fi.

(7) Ostajan on katettava tavaran palauttamiseen liittyvät kulut, paitsi jos palautuksen syynä on se, että palautettava kohde ei täytä tilausta (esim. Väärä tai puutteellinen tuote). Tavaroiden palauttamiseen liittyvät kustannukset riippuvat ostajan sijainnista ja palautustavasta.

(8) Tavarat voidaan palauttaa 14 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta samassa pakkauskoneessa, jota käytetään tavaroiden toimittamiseen ostajalle, ja ostajan on käytettävä samaa pakkauskoneen ovikoodia (esim. SmartPost) kuin paketin tai tekstiviestinä lähetetyn paluukoodin vastaanottamiseksi tai saman paketin koodin.

(9) Jos tavarat palautetaan kohdassa 6.8 kuvatulla tavalla, tavaroiden palauttamiseen liittyvät kustannukset ovat yhtä suuret kuin tavaroiden toimittamiseen liittyvät kustannukset niin tavaroiden palauttamiseen liittyvät kustannukset vähennetään ostajalle palautettavasta summasta elikä vain tavaroista maksettu myyntihinta palautetaan ostajalle.

(10) Verkkokaupan on vahvistettava peruuttamishakemuksen vastaanottaminen Ostajalle osoitetulla sähköpostilla.

(11) Ostajan on palautettava tavarat 14 päivän kuluessa peruuttamishakemuksen jättämisestä tai toimitettava todistus samassa määräajassa, että hän on toimittanut tavarat logistiikkayritykselle.

(12) Ostajalla on oikeus palauttaa tavarat fyysiseen kauppaan tai varastoon, jos myyjä on tarjonnut tällaisen vaihtoehdon ostajalle. Tässä tapauksessa ostajalla ei ole mitään kustannuksia, jotka liittyvät tavaroiden palauttamiseen.

(13) Saatuaan palautetut tavarat Myyjältä verkkokaupan on palautettava Ostajalle viipymättä, viimeistään 14 päivän kuluessa, kaikki Ostajalta saadut sopimuksen piiriin kuuluvat maksut, toimituskulut mukaan lukien. Kaikki maksut suoritetaan ostajan pankkitilille, josta tavaroista suoritettiin maksut. Myyjällä on oikeus kieltäytyä tavaroiden myynnistä tilanteessa, jossa teknisestä virheestä johtuen verkkokaupassa tarjotun tuotteen hinta on muutettu kohtuuttoman halpaan hintaan (hinnoitteluvirhe) verrattuna tuotteen markkinahintaan. Vastaavaa tuotetta varten ei ole nimenomaista tietoa siitä, että tuotteelle on vahvistettu erityinen hinta, eikä tavaroita ole vielä lähetetty Ostajalle. Myyjällä on oikeus vetäytyä tällaisesta kaupasta 3 työpäivän kuluessa siitä, kun se on tietoinen virheellisesti hinnoitellun kaupan tekemisestä toimittamalla Ostajalle vastaavan hakemuksen muodossa, joka voidaan toistaa kirjallisesti. Tällaisen peruuttamisen yhteydessä verkkokaupan on palautettava ostajalle viipymättä, kuitenkin viimeistään 14. päivänä, kaikki osana sopimusta saadut maksut, toimituskulut mukaan lukien. Kaikki maksut suoritetaan ostajan tilille, jota käytettiin tilauksen tekemiseen.

7 § Vaatimusten esittäminen ja vastuu

(1) Myyjä on vastuussa ostajalle myytävien tavaroiden sopimusehtojen noudattamatta jättämisestä tai virheestä, joka oli olemassa esineen toimittamishetkellä ostajalle ja havaitaan kahden vuoden kuluessa tavaroiden toimituksen jälkeen ostajalle. Myyjä ei ole vastuussa virheistä, jotka ilmenevät toimituksen jälkeen.

(2) Ostajalla on oikeus esittää vaatimus Myyjälle viimeistään kahden kuukauden kuluessa vian havaitsemishetkestä lähettämällä vaatimus sähköpostiosoitteeseen info@autokumppani.fi Ostajan nimen ja yhteystietojen lisäksi vaatimukseen on sisällytettävä kuvaus tavaroissa havaitusta puutteesta ja toimitetun vaatimuksen sisältö sekä ostoa todistava asiakirja.

(3) Kaikki vaatimukset tarkistetaan ja ostajalle ilmoitetaan siitä mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa vaatimuksen vastaanottamisesta.

(4) Jos myyjä vastaa tavaroista havaituista virheistä, myyjän on korjattava tai korvattava vialliset tavarat. Jos tavaroita ei voida korjata tai vaihtaa, myyjän on palautettava ostajalle kaikki tilauksesta / sopimuksesta johtuvat ostajalta saamansa palkkiot, jotka ovat myös myyjän vastuun raja.

(5) Rekisteröity ostaja on vastuussa kirjautumistietojensa tallentamisesta ja / tai välittämisestä kolmansille osapuolille. Jos Myyjän tarjoamia palveluja käyttää kolmas osapuoli, joka kirjautuu verkkokauppaan ostajan kirjautumistiedoilla, Myyjä pitää tätä henkilöä rekisteröidynä Ostajana vastaavalla tilillä.

(6) Myyjän on näiden yleisten ehtojen ja tietosuojakäytännössä säädetyn menettelyn perusteella lähetettävä kaikki ilmoitukset ostajan rekisteröinnin yhteydessä tai tavaroiden tilauksen yhteydessä määritettyyn sähköpostiosoitteeseen tai tekstiviestillä osoitteeseen määritetty yhteyspuhelin.

8 § Henkilötietojen käsittely

(1) Henkilötietojen käsittelyyn sovelletaan tietosuojakäytäntöämme.

(2) Mocom OÜ on henkilötietojen valvoja, yritys siirtää maksujen ja lähetysten suorittamiseen tarvittavat henkilötiedot valtuutetulle prosessorille Maksekeskus AS.

9 § Riitojen ratkaiseminen

(1) Jos ostajalla on vaatimuksia myyjää vastaan, lähetä ne sähköpostiosoitteeseeninfo@autokumppani.fi.

(2) Osapuolet ratkaisevat kaikki Myyjän ja Ostajan väliset riidat neuvotteluin. Jos sopimukseen ei päästä, ostajalla on oikeus antaa riita kuluttajansuojavirastolle: https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/valituksenteko.html Lisäksi Euroopan unionin sähköisen ympäristön ODR (Online Dispute Resolution) alusta on saatavana kaikille asiakkaille osoitteessa http://ec.europa.eu/odr sähköisten kauppiaiden kanssa syntyneiden riitojen ratkaisemiseksi.